Ναυταθλητικός – Εκπολιτιστικός Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Λουτροπόλεως Θερμής - Λέσβου ( Ποσειδών )

Προστατέψτε το περιβάλλον ------------------------------------Όχι σκουπίδια στη θάλασσα ------------------------------------Προστατέψτε τις ακτές - Δεν μας ανήκουν, τις έχουμε δανειστεί από τις μελλοντικές γενιές------------------------------------Μάθετε τα παιδιά τι σημαίνει προστασία του περιβάλλοντος------------------------------------Επιμείνετε στη χρήση προϊόντων που η συσκευασία τους είναι ανακυκλώσιμη ------------------------------------Μην διστάσετε να κάνετε ευγενική παρατήρηση στον διπλανό σας, όταν ρυπαίνει------------------------------------Αλλάξτε τα λάδια των μηχανών σας με τρόπο ασφαλή για το περιβάλλον------------------------------------Δροσιστείτε με αναψυκτικά αλλά μην αφήνετε «πίσω»σας πλαστικά και αλουμίνιο------------------------------------Διαφορετικά θα χρειαστείτε πολύ περισσότερο χρόνο για να βρείτε μια παραλία καθαρή χωρίς λάδια και υπολείμματα καυσίμων

ΒΑΡΥ ΠΕΝΘΟΣ στην κοινότητα των Ερασιτεχνών Αλιέων του νησιού μας.

koumpas_pnigmos1.jpg

θλίψη και οδύνη προκάλεσε σε όλους μας ο άδικος χαμός ενός νέου ανθρώπου  ερασιτέχνη ψαρά  στην περιοχή Βαρειάς της Μυτιλήνης.

 Ο Σύλλογός μας  περέστη με αντιπροσωπεία του Δ.Σ. και κατάθεση στεφάνου στην κηδεία  και συλυπήθηκε τους γονείς και την οικογένεια του  νεκρού.

Παρακάτω αναδημοσιεύουμε ρεπορτάζ απο την τοπική εφημερίδα της Λέσβου "ΕΜΠΡΟΣ" ...

Βαρύ πένθος με ερωτηματικά
Γράφει: Γιακουμή Πέλλη
06/07/2010
Μυστήριο καλύπτει τις συνθήκες του τραγικού ατυχήματος που σημειώθηκε τις νυχτερινές ώρες του Σαββάτου ανοιχτά της Μυτιλήνης, με θύμα το γνωστό 44χρονο υπάλληλο του Πανεπιστημίου Αιγαίου Άρη Κουμπά, ερασιτέχνη ψαρά και πατέρα τριών παιδιών. Τόσο η εισαγγελική αρχή Μυτιλήνης όσο και το Λιμενικό Σώμα έχουν ξεκινήσει έρευνες προκειμένου να ρίξουν φως στην υπόθεση, που όμως κάθε ώρα που περνά περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς νέα στοιχεία και μαρτυρίες έρχονται στην επιφάνεια.

Το απόγευμα του Σαββάτου, ο 44χρονος Άρης Κουμπάς είχε πάει για ψάρεμα με το ταχύπλοο σκάφος του «Ευάγγελος». Στις 9:40 το βράδυ συνέβη το μυστηριώδες ατύχημα και η βάρκα του βρέθηκε «καρφωμένη» στην ακτή, ενώ ο ίδιος ανασύρθηκε νεκρός από τη θάλασσα μίλια μακριά, την επόμενη μέρα το πρωί.
Οι Αρχές προσπαθούν να διαλευκάνουν κάτω από ποιες συνθήκες ο άτυχος άνδρας έπεσε από το σκάφος του στη θάλασσα, όπου βρέθηκε νεκρός. Ιδιαίτερα εξετάζεται ο ρόλος του ταχύπλοου φουσκωτού του Λιμενικού, το οποίο επέστρεφε εκείνη την ώρα από τη Χίο μεταφέροντας το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, και τον προϊστάμενο ΠΣΕΑ της γενικής γραμματείας, Βασίλη Τσορβά, οι οποίοι συμμετείχαν σε εκδήλωση συνάντησης φουσκωτών σκαφών στο γειτονικό νησί!
Αυτό που προς το παρόν θεωρείται δεδομένο είναι ότι το σκάφος του 44χρονου, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, συγκρούστηκε με το σκάφος του Λιμενικού Σώματος. «Είμαι πεπεισμένος ότι τα δύο σκάφη έχουν συγκρουστεί και δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς που μπορεί τώρα να το αμφισβητεί αυτό», λέει ο δικηγόρος της οικογένειας Στέλιος Κίνδερλης.
Το ζητούμενο, όμως, είναι ν’ αποδειχθεί αν η σύγκρουση με το πλωτό του Λιμενικού ήταν εκείνη που οδήγησε στο θάνατο το 44χρονο ερασιτέχνη αλιέα ή αν, σύμφωνα με τα όσα καταθέτουν οι λιμενικοί αλλά και οι επιβαίνοντες στο πλωτό, το σκάφος ήταν «ακυβέρνητο» χωρίς επιβαίνοντα, ίσως γιατί είχε προηγηθεί σύγκρουση με άλλο άγνωστο σκάφος.

Επίσημη εκδοχή
Πάντως, σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος, η σύγκρουση του πλωτού του Λιμενικού με το σκάφος του αλιέα ήταν πολύ ελαφριά και πως εκείνη την ώρα το ταχύπλοο έπλεε ήδη ακυβέρνητο «άνευ επιβαινόντων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Κατά την επιστροφή από τη Χίο και λίγο πριν το λιμάνι της Μυτιλήνης, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση του Λιμενικού, το πλωτό διέκρινε σε απόσταση λίγων μέτρων να κατευθύνεται προς το μέρος του «άγνωστο ταχύπλοο σκάφος, άνευ επιβαινόντων, χωρίς φώτα ναυσιπλοΐας, με κίνδυνο σύγκρουσης». Ο κυβερνήτης του λιμενικού σκάφους έκανε ελιγμό για να το αποφύγει και έκανε κράτηση των μηχανών, «αλλά το ακυβέρνητο ταχύπλοο, αφού είχε μία επαφή με την πρωραία δεξιά πλευρά του Π.Λ.Σ., συνέχισε την ανεξέλεγκτη πορεία του προς την ακτή».
Αμέσως ξεκίνησε μια μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό του 44χρονου. Στο σημείο - σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος - έσπευσαν ένα ακόμη πλωτό του Λιμενικού, καθώς και ένα φινλανδικό πλωτό της Frontex, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν ιδιωτικά σκάφη και ξεκίνησαν έρευνες με τη συμμετοχή τριών οχημάτων του Λιμενικού από ξηράς και ενός σλοβακικού αεροσκάφους του Frontex που επίσης εδρεύει στη Μυτιλήνη. Στις 10:30 ένα όχημα του Λιμενικού εντόπισε στην παραλία Νεάπολης προσαραγμένο στην ακτή το ταχύπλοο σκάφος, το οποίο είχε εκτεταμένες ζημιές στην πλώρη του.
Οι έρευνες για τον εντοπισμό του 44χρονου συνεχίστηκαν μέχρι αργά το βράδυ χωρίς αποτέλεσμα και ξεκίνησαν ξανά νωρίς το πρωί της Κυριακής. Ένα ελικόπτερο Super Puma, που συμμετείχε στις έρευνες, εντόπισε τη σορό του ερασιτέχνη ψαρά στις 7:10 το πρωί της Κυριακής στη θάλασσα, σε απόσταση 1,5 ν.μ. από την παραλία του αεροδρομίου Μυτιλήνης.

Η ιατροδικαστική εξέταση
Χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε ιατροδικαστική εξέταση στη σορό του άτυχου 44χρονου από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά. Ο ιατροδικαστής κ. Καραγκούκης που διενήργησε την εξέταση, όπως ενημέρωσε τους δικηγόρους της οικογένειας, αναφέρει ότι αιτία θανάτου ήταν «πνιγμός», ενώ το χτύπημα «από μεταλλικό αντικείμενο» που φέρει στο κεφάλι του ο 44χρονος προηγήθηκε του θανάτου. Εικάζεται, λοιπόν, ότι ο 44χρονος μετά το χτύπημα έχασε τις αισθήσεις του, έπεσε στη θάλασσα, όπου και επήλθε τελικά ο θάνατος από πνιγμό. Περισσότερα στοιχεία για τις συνθήκες θανάτου θα δώσουν και οι τοξικολογικές εξετάσεις, οι οποίες αναμένονται μέσα στις επόμενες 10 ημέρες περίπου.

Τα φώτα
Κρίσιμα ερωτηματικά δημιουργούνται όμως από τις αντιφάσεις που υπάρχουν στις καταθέσεις. Και συγκεκριμένα το αν είχε αναμμένα τα φώτα η βάρκα του άτυχου 44χρονου ή όχι. Υπάρχουν μαρτυρίες και καταθέσεις ψαράδων και ατόμων που βρίσκονταν στην ακτή, οι οποίοι φέρονται ν’ αναφέρουν ότι, ακόμη και όταν το σκάφος βρέθηκε στην ακτή, το φως ήταν αναμμένο (!). Αυτό ανατρέπει τους ισχυρισμούς των λιμενικών ότι το σκάφος κινούνταν χωρίς φώτα. Επίσης, συμπληρωματικά στις προηγούμενες, υπάρχουν μαρτυρίες ψαράδων που είδαν το 44χρονο πριν το ατύχημα να ψαρεύει με αναμμένα τα φώτα.